onsdag 1 september 2010

Göteborg








Helgen som gick var hela familjen i Göteborg. Vi åkte tåg och bodde på First hotel G som ligger ovanför centralstationen. Perfekt läge och jättefint hotell!
I huvudet hade man ju en vision över hur mysigt det skulle bli att åka iväg med familjen och mysa på hotell, kanske gå på Liseberg och äta lite gott.
Innerst inne visste jag ju att det skulle bli just-en vision....

Tågresan dit hängde den minsta duracellkaninen gärna i stången som finns i fönstret. Det var full rulle från start. Slutade med att han fastnade med hela armen i dom automatiska dörrarna i kupén och vi fann ingen annan råd än att DRA loss armen... Det gick tydligen fort över iallafall för någon minut senare hängde han i fönstret igen.

Slängde i oss lite mat när vi checkat in på hotellet. N hoppade upp o ner i en trappa som fanns i restaurangen och E var inte sen att hänga på, samtidigt som han stundtals låg under matbordet o bajsade....

Lördagens frukost slutade med att N ramlade ner från stolen och porslin och kaffekopp flög i luften så vi blev fulla i kaffe. Även familjen vid bordet bredvid fick kaffe på sig....

Fint väder under lördag så vi besökte Liseberg. N ville bara åka biiiiilar och var hysterisk innan han kom i bilen och ännu mer hysterisk efteråt när han inte fick fortsätta åka. Den killen har humör.

Lördag kväll fick vi besöka Access akuten då E gråtit otröstligt över att han hade ont i örat. Det visade sig vara öroninflamation och penicillin blev utskrivet. Rätt snabbt avklarat ändå från att vi 17.30 ringde rådgivningen och sedan kl 20.00 satt på Pizza hut för lite mat.
Jag försökte skydda alla våra glas med innehållande dryck för att inget barn skulle lyckas hälla ut något. Det slutade med att JAG hällde ut min cider i knät och glaset ramlade ner på golvet och gick i tusen bitar..... Kände hur cidern rann igenom min tunika ner i trosorna, utmed benen och ner i mina converse.

Efter att barnen senare somnat som stockar, slappade vi i sängen tittandes på tv. Snacka om att det var skönt att när vi stängt av tvn vända sig om och sooooomn.....Uähhhhh, Elias vaknar och gråter otröstligt. Nu är mitt tålamod slut (ja jag vet att det inte är så långt) och jag blir galen när han ligger och skriker och sparkar på MIG! Till slut somnar han för att ca 40 min senare vakna igen och gråta. Jag stänger in mig på toan tills han lugnat sig och låter R klara ut situationen. Mogen mamma =)

Söndagen var rätt lugn och sansad då vi var rätt trötta allihop. Vi fick en egen kupé på tåget hem trots att vi inte bokat sittplatser. Då kunde vi stänga om oss och ingen blev störd av vår kaosartade familj. Att det sedan blev typ 250 grader varmt i kupén var en annan femma.

SÅ....nästa gång jag kommer och säger att det vore mysigt att åka iväg med familjen....Stoppa mig! innan det är för sent =)

Fast lite mysigt hade vi ju faktiskt också emmelanåt.....

Kram anna

3 kommentarer:

Nina sa...

Ja, herregud =) *haha* Låter som en vanlig dag med bröderna bus ;)
Kram kram

Nina sa...

Så du är 33 år fortfarande du? ;)

Anna sa...

Ja, visste du inte det Nina...? ;) Ha ha!