tisdag 17 november 2009

Jullängtan



























































































Då var helgen i Stockholm över. Vi hade det jättemysigt och "Kvarteret Skatan" var ju bara så bra.
Dessvärre kunde vi väl inte riktigt slappna av som man velat då E låg henmma i hög feber....
Det började på fredangen då han var väldigt trött och sov till och från under drygt 4h. Sen kräktes han kraftigt och var väldigt varm. Man blir ju lite nervös så här i svin-tider....men efter lite lugnande ord från min syster som är sjuksköterska kunde jag slappna av lite.
Lördag morgon när vi skulle åka hade han upp emot 40 i feber men vi bestämde oss för att åka ändå då han var i goda händer. Han drack ju och alvedonen hjälpte ju dessutom och febern gick ner.
Nu är han feberfri och allt är som vanligt. Senare i veckan blir det vaccination av båda dom små, om det nu finns vaccin kvar.


Innan vi åkte hem från Stockholm drog jag som vanligt en reva förbi Hötorget i jakt efter blommor. Då det var söndag var det bara ett stånd som hade blommor, men det räckte ju för mig.
Eftersom jag längtar till jul, eller tiden före då man får pynta och mysa, slog jag till på några amaryllis. Fem stycken för endast 100 kr. Helt otroligt!


Kram Anna

2 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Hej Anna
Jo en gång blev det så men jag går alltid in på förhandsgranskning innan jag publicerar. men ibland beter allt sig väldigt underligt.
har fortfarande inte mätt "träskallen" :O( att det ska vara så svårt att komma ihåg men jag brukar nog ha stl 57 i ridhjälm :O) (rider ej längre)
kramis

Grodmamman sa...

Vacker amaryllis och vilket fint foto det satt på väggen bakom!:)
Kram