onsdag 2 april 2008

En titt hemma hos mig!


Tänkte att jag skulle visa lite hur det ser ut hemma hos mig, eller hos oss naturligtvis...
Börjar med vardagsrummet där vi spenderar den mesta tiden.
Välkomna in!








Elias baby-gym och leksaker. Korgen börjar bli full så jag får nog skaffa en till. Eller börjar bli full...den är ju rätt full som ni ser. =) Den är iallafall köpt på Åhléns och passar perfekt tycker jag.




Gillar dom höga fönstren....




Och att det är så tjocka väggar....




Tyget på kuddarna köpte jag i Nyköping för några år sedan och gillar det fortfarande. Annars tröttnar jag fort på saker vilket är lite trist.



Tavlan över soffan gjorde jag lätt med lite tyg och en masonitskiva. Har tänkt att jag ska klä om den någon gång för att variera men det har inte blivit av.



Det var lite hur vi har det i vardagsrummet. Nästa gång får ni nog se köket tror jag.

Har fått för mig att jag ska börja sy lite nu. Vet inte om jag är så bra på det men det lär väl visa sig....Har dock ingen symaskin men får låna mammas. Den kan dock vara lite busig att sy med då den väl är typ 100 år. =) Nej, inte riktigt kanske...




Inhandlade lite tyg igår iallafall. Ni får se längre fram vad det blir av det.



Kramelikram!

5 kommentarer:

Betonggården sa...

Hej!
Tack för titten och dina söta ord. Det går inte en dag utan att jag tänker på stackars Aragon... Det var svärmors hund, men vår Sauron hängde ihop med honom mer eller mindre varje dag. Han hade iaf ett bra liv och det känns skönt, om än alldeles för kort.
Så härligt med djuren, men varje gång nån går bort undrar man om det verkligen är "värt" det (värt är ju fel ord, men du förstår nog vad jag menar). Det är ju SÅ hårt när man är där... :( Vår stumpa var inte gammal när det hände, och hon blev ledsen varje gång jag var det. Stackars liten, vad tårarna rann på oss!

Nu till nåt mkt roligare. Så du har en liten knodd du med. Vår lilla tjej blir 9 mån om några dagar och det är alldeles(!) för full fart här! Haha! Susar fram i gåstolen och hittar på hyss hela tiden. Jagar djuren, drar i gardinerna, drar ur cd-skivorna ur skåpet... Men, vilken go'ing vi har! *mallig till 1000!* En riktig liten sötnos ni har oxå. Går allt bra för er? Jättefin katt ni har! Vad tycker han/hon om tillskottet i familjen?
(Oj, vad långt det blev! Hoppas du orkar läsa. :)

Kram!
Återvänder och kollar mer ang bygget sen, när stumpan somnat.

Anonym sa...

Jag har ju varit hemma hos dig en gång men det var roligt att se en gång till. Ni har det jättefint! Funderar på att bjuda in till mammafika hos mig om två veckor. Hur låter det?

Tanja

Anonym sa...

hej tjejen!! ja han ser allt för go ut :) ser ut att ha det riktigt bra i babygymet i vardagrummet..

vilka härliga fönster och golvet är helt underbart :)gillar att ni har det s ljust men ändå fått in lite färg!! tyget på kuddarna är såå sött förstår att du inte tröttnat.

kul att börja sy.. jag fick en symaskin fr IKEA av sambon i julklapp men har ännu inte tagit de första stapplande stegen.. kommer framöver efter renoveringen kanske..hrrm..

fina tyger köpte du iallafall :)

idag var det 15 grader ute här hemma.. kanske våren är på väg ändå??

stor kram sara

Maria sa...

Är väldig avundsjuk på era fina fönster och vackra trägolv!!!!

Anonym sa...

Vad fint ni har det!! Tyckte om dina kuddar! Skulle vilja ha det tyget!